søndag 1. mai 2011

NESTEN SOMMER.....


Produktbilder hentet fra KANEL sin nettside. Bilder av serien Mano,
designet av Jeanette List Amstrup.

Alle venter vel på SOMMEREN. Og nå er den her, nesten......
Mange har tatt seg et plask i sjøen, inkludert meg! Middager spises (og grilles) utendørs. Kaffe nytes i frisk luft. Det sosiale livet blomstrer. Utendørs! Skitne barn fra topp til tå må dusjes grundig hver kveld her hos meg. Det er et sikkert tegn på at sommeren er på vei! Hvitmalte gulv tar vel imot det utelivet har å by på. Gulvene burde såvisst vaskes veldig ofte, men det er heldigvis lett å overse  når finværet venter. Et ekstra behov for å stoppe opp og bare nyte melder seg i større grad.

Vår dyrbare fritid blir ofte spist opp av alt for mange krav rundt en. Det er lett å miste av syne enkle ting som å ta seg en frisk luftetur eller spise lunsj med gode venner. En god venninne av meg dro meg med på en fjelltopp lørdags kveld. Når dag blir til kveld og solen skinner rødt i fjellet er stemningen magisk. Jeg har virkelig takket venninnen min for at hun dro meg med.

Livet bør by på opplevelser. Det å stoppe opp og bare nyte bør står i sentrum av og til. Kanskje trenger vi det spesielt i vår moderne hverdag?  Min favorittdesigner Jane Cumberbatch siterer i en av bøkene sine:

What is this life if, full of care,
We have no time to stand and stare?

(utdrag av diktet Leisure, av W.H. Davies (1879-1940)

I arbeidet med Interiør & boligmessen som nærmer seg (det er ikke lenge til høsten, selv om sommeren skal nytes i lange drag!), har visjonen hele tiden vært å fylle en arena spekket med gode opplevelser. I møte med utrolig mange kreative og dyktige mennesker kjenner jeg meg sikker på at messen vil fylles med opplevelser av både faglig og sosial karakter. Programmet for messen har et fyldig innhold med mange innvolverte personer. Det jobbes stadig med "det lille ekstra" eller det vi har valgt å kalle KRYDDER. Selv om mye av programmet er på plass, setter jeg pris på tips og råd angående messen. Vi kan aldri få "nok" av gode råd.

Bildene øverst er hentet fra nettsiden til den flotte kaffebaren KANEL som holder til i 1. etg på Galleriet. Bildene med produkter i pastell minner meg om sommer.

Kanel vil være på messen hele helgen og servere mengder deilig kaffe til alle kaffetørste. De vil selvsagt også ha andre fristelser. I mellomtiden anbefales en tur innom denne koselige kaffebaren.

Med dette ønsker jeg dere alle en god uke. Måtte vi oppleve den sommerlige lukten av nyklippet gress og salt sjøluft!

Vårlig hilsen Trude

Ingen kommentarer: