tirsdag 18. desember 2012

Friske sjøbad og kaffe ved fjorden

 
 

"Her kommer en liten julehilsen fra huset ved Hardangerfjorden......
Etter 2 foredrag i Rosendal 2011, ble jeg nemlig kjent med bygda, naturen og menneskene. Jeg slo til. På en måned solgte jeg leiligheten i Oslo og kjøpte et gammelt hus fra 1954. Noen kaller meg spontan - jeg er vel det........"
 
Slik begynner den fine julehilsenen jeg fikk i postkassen her om dagen fra selveste Signe Schineller - den etterhvert så velkjente interiørstylisten fra Oslo. Interiørstylisten, som ikke bare kan sies å være spontan, men drivende dyktig i det å inspirere andre til å krydre hverdagen sin på enkle måter. Hun lager estetiske pusterom og deler ideène villig fra seg.
Bildene under er slike pusterom hun har laget i sitt eget hus i Rosendal, stil med særpreg som oser av hennes personlige glede og smak.
 
 
Bilde over er av hennes kjære bestefar - hvalfangeren Ansgar fra Leka - Signes forbilde!
 
 
 
 
 
 
 
 
Signe Schineller ved bryggen i Rosendal.
 
Alle foto: Anniken Zahl Furunes.
 
Jenta som dro fra travelt byliv, spontant, men likevel med en klar bevissthet om å søke "roligere" hverdager. Nå nyter hun friske sjøbad ved egen brygge og kjenner på smaken av kaffe som bevisst inntas i vindusposten ut mot hardangerfjorden. Selv om tilværelsen har base på bygda i Rosendal, reiser hun mye for å inspirere andre mennesker.
 
Signe blir å finne på neste års Interiør & boligmesse - hennes rolle blir offentliggjort på et senere tidspunkt. Messen fryder seg over kjennskapet til Signe. Og vi ønsker henne en fin julefeiring ved fjorden.
 
 


Ingen kommentarer: