mandag 2. februar 2015

Årets gjestefotograf - Hilde Mork

 
Årets messe tar absolutt form!
Selv om høsten er et stykke unna, så jobbes det med program og regi. En spennende nyhet for messen er våre gjestefotografer. En av dem heter Hilde Mork. Vi er stolt over å ha henne med på laget. Messen tok en prat med henne for å bli bedre kjent.
 
Hvem er du:
 
Hilde Mork, freelance senior grafisk designer som også jobber med lifestyle styling og fotografi.  Prisvinnende grafisk designer med bakgrunn fra Frankrike og England. 
Partner i Oslobyrået Commando Group i ni år. Aktiv i det grafiske miljøet med engasjement i Grafill og Visuelt som bl.a jurymedlem og juryformann i konkurranser. 
Har i det siste årene hatt base i Skien som freelancer med bredt nedslagsfelt hva gjelder kunder inn grafisk design, styling og foto.

 
Fortell om Paper me: 
 
Paper me er en forlengelse av min instagram konto. Instagram er for meg min digitale dagbok. 
Her tester jeg ut nye ting; teknikk, formidling og motiv. I en digital hverdag der alt går fort og selv et vakkert bilde blir som et svakt pust i det visuelle bildet vi omgir oss med hele tiden, ønsket jeg som grafisk designer og ta det trykte mediet tilbake. Ved å trykke opp noe bilder som print (plakater) og en poster fanzine (et lite magasin som man kan lese som et magasin eller pelle fra hverandre og skape veggpryd på sin egen måte) tar jeg på en måte tiden litt tilbake. Prosjektets tittel «Paper me» underbygger dette; ta det digitale tilbake til  papir… Dette er en dynamisk reise, og jeg lar mine følgere få være med på den. Uten min følgene, ingen «Paper me». Deres respons hjelper meg å ta neste steg. Ved å lage en nettbutikk der jeg gjør mine bilder mer tilgjengelig, har jeg også sett muligheten for å inkludere flere artister med samme fokus på å senke farten…: Jeg har fått inn en «guest artist», en keramikker som med sitt virke i seg selv underbygger min fokus på å legge mer verdi i de tingene vi omgir oss med. Tiden vil vise hvor denne reisen forsetter! 

 Les gjerne mer her: http://hildemork.bigcartel.com/about-me

 

Hvilket forhold har du til interiør og design:

Jeg har vært opptatt av å utrykke med visuelt helt siden jeg var liten. At jeg valgte design som levebrød var helt naturlig. Grafisk design er én plattform, men jeg har i takt med å skape egne hjem blitt mer og mer interessert i interiør. Nå spiller alt dette på lag, og det er en glede å kunne jobbe på så mange forskjellige areaner der jeg kan bruke det jeg kan og brenner for. En grønn livsstil er viktig for meg. Så jeg elsker gjenbruk, D.I.Y, Upcycling og økologisk hagebruk. Jeg kjøper ikke så ofte nye ting, da skal det være noe jeg har veldig bruk for og som jeg har ønsket meg lenge. 
 
Hva er din ledetråd/filosofi når du arbeider:

Arbeidsoppgaven former ofte gangen i arbeidet. Jobber jeg for en kunde er det viktig å bruke god til på å bli kjent med kunden, gjøre godt bakgrunnsarbeid og å skjønne  hva kunden faktisk ønsker seg. Da er det kunden som «har rett», og jeg kommer inn for å guide kunden i riktig retning med de redskapene jeg har for å kunne gi det aller beste resultatet. Kunnskap og kompetanse er viktig, men min beste venn er magefølelsen rundt de idéene som blir født underveis.

 
 
Favorittrom:
 
Uterommet - Hagen! 
 
Favorittmøbel: 
 
Et langbord fra 1930-tallet som kom med huset vårt. Det kan trekkes ut og romme vel 20 gjester om vi sitter litt tett.Tenk hvor mange historier det bordet har vært vitne til! 
 
Favorittdrikk og favorittmat:
 
Musserende vin + greske lammekoteletter. Gi meg en sitron i tillegg, og jeg vil kalle meg lykkelig! 
 
 
 
"Paper me er en forlengelse av min instagram konto.
Instagram er for meg min digitale dagbok". 
 
"Kunnskap og kompetanse er viktig,
men min beste venn er magefølelsen rundt de idéene som blir født underveis".
 
 Vi ønsker deg velkommen på messen Hilde - vi lover å by på gode smaker og unike interiøropplevelser.
Flere gjestefotografer presenteres etter hvert her på bloggen. Det er bare å glede seg - messehemmelighetene er mange og veldig gode!