mandag 6. juni 2011

OPPLEV LANDETS ENESTE INTERIØRPSYKOLOG

 Foto: Sandra Aslaksen


De fleste hjem er et produkt av tiden vi lever i, samtidig som vi kan si at de ting man velger og måten å sette dem sammen på er et uttrykk for vår egen personlighet og historie. Noen tør å forsterke egen personlighet og historie mer enn andre.

Jeg kjenner en INTERIØRPSYKOLOG som tør dette fullt ut. Hun er kanskje vågal og annerledes enn de fleste av oss, og jeg er i så tilfelle henne evig takknemlig for det! Når jeg ser på hennes arbeide kan jeg med sikkerhet si: Denne damen er drivende dyktig i det hun foretar seg. Landets eneste interiørpsykolog vel og merke. Hun heter Tone Solli. Med tyngde i psykologifaget og en mengde erfaring fra interiørbransjen har hun koblet to lidenskaper:

FASCINASJON FOR MENNESKER OG FASCINASJON FOR ROM 

Vakkert!


Foto: Sandra Aslaksen

Minimalisme, chabby chic, industrielt preg og andre stiler - nei det er ikke hovedfokus til Interiørpsykologen når hun jobber med innredning og detaljer. For Tone handler det først og fremst om å se ulike roms muligheter og begrensninger - det handler fremfor alt om å lytte til menneskers behov og drømmer. Det handler kort og godt om å jobbe i dynamiske prosesser hvor refleksjon og kreativ atferd er hovedingrediens. Tone ser på nye muligheter og uttrykk i møte med mennesker og rom. Tone gjør det mange kanskje drømmer om - å følge egne tankespor på tvers av trender og nyheter. Og da blir FARGER også fantastiske elementer å jobbe med. Det gjenspeiles i Tones måte å arbeide på. Jeg lot meg sterkt inspirere av hennes bruk av farger da jeg besøkte henne hjemme i familiens gamle trevilla på Kalfaret. Jeg skjønte at mine hvite vegger hjemme må revurderes!!

Hun har hjemmekontor på loftet og har innredet med detaljer og farger som bare hun kan. Inspirasjon de luxe!
Møt henne på Interiør & Boligmessen 2011.

Interiørpsykologen deltar bl.a i det vi har valgt å kalle:

SOFAPRATEN.


Foto: Regin Hjertholm
SOFAPRATEN skal være en uformell prat som kommer til å foregå lørdags morgen like etter messen har åpnet. Her møtes ulike designere til livlig prat og diskusjon. Sofapraten er selvsagt åpen for alle.

Les gjerne mer om Tone Solli her.

Ha en god regnfull ettermiddag! I dag må det være lov å kose seg innendørs med pledd og en kopp te.
Kanskje det gir rom for eksperimentering med farger og innredning? La berre regne øse.......

hei så lenge,

Trude