tirsdag 10. september 2013


I dag tar jeg en prat med redaksjonssjef i ELLE Decoration, Annicken Vargel. Hun kommer på messen og deltar i jury for årets speedstyling.



La oss bli bedre kjent med henne...
 
* Hvor har du tidligere jobbet?
Jeg har tidligere for det meste jobbet med feature og reportasjejournalistikk – i Dagbladets magasinredaksjon, Aftenposten, vært innom NRK/Store studio og Morgenbladet. Og på toppen av dette har jeg skrevet bok om å redde verden! Intet mindre…

* Favorittdesign?
For å holde meg til en ting: stoler. Min absolutte favorittstol er Ekstrem av Terje Ekstrøm. Kanskje det skyldes at jeg er et høyt menneske med høye krav til stoler, eller at jeg som 19-åring møtte en amerikaner på interrail som sa: I believe in comfort. Men stolen Ekstrem forener altså form og funksjon på en helt forbilledlig måte. Vakker å se på, helt utenfor mote – og med en utforming som gjør at du kan variere sittestillingen. Altså et riktig kinderegg!

* Favorittdesigner?
Når det gjelder designere generelt, så er Lars Beller Fjetland den jeg følger med mest nysgjerrighet akkurat nå.
 
* Favorittmat?
 Hva som helst som den italienske kjæresten min serverer, men må jeg velge èn ting å spise resten av livet, vil svaret alltid være lasagna…

* Favorittdrikke?
Før øyeblikket – Aperol Spritz. Har dere det i Bergen, eller må jeg ta med…?

 
* Hvilke forventninger har du til messen?
Å bli kjent med designere og mennesker i bransjen som IKKE holder til i Oslo og omegn.

 
*Hvilke forventninger har du til årets finalister i speedstyling?
At de overrasker meg!
 
Vi skal sørge for både overraskelser og gode smaker Annicken! Velkommen.
 

 
 
 
 

 

Ingen kommentarer: